Slijede razlike između dviju inačica stranice
Novija izmjena | Starija izmjena Novija izmjena Novije izmjene na obje strane | ||
2018:ivona_loncar:projektni_zadatak [2018/04/06 17:22] iloncar stvoreno |
2018:ivona_loncar:projektni_zadatak [2018/06/14 01:59] mivankovic [Ograničenja] |
||
---|---|---|---|
Redak 1: | Redak 1: | ||
- | 1. Omogućiti upravljanje rasvjetom pomoću mobitela. | + | ====== Svrha projekta ====== |
- | * | + | 1. Omogućiti upravljanje rasvjetom pomoću mobitela. |
- | Korisnik koji se nalazi u prostoriji može putem Android aplikacije, bez ustajanja i korištenja prekidača, regulirati svjetlo. Putem Android aplikacije šalju se zvučni signali viših frekvencija koje prima mikrokontroler priključen na osvjetljenje. S obzirom na primljeni signal, mikrokontroler upravlja svjetlom u prostoriji. | + | * Korisnik koji se nalazi u prostoriji može putem Android aplikacije, bez ustajanja i korištenja prekidača, regulirati svjetlo. Putem Android aplikacije šalju se zvučni signali viših frekvencija koje prima mikrokontroler priključen na osvjetljenje. S obzirom na primljeni signal, mikrokontroler upravlja svjetlom u prostoriji. |
2. Omogućiti lakše kretanje korisnika kroz kuću tijekom noći. | 2. Omogućiti lakše kretanje korisnika kroz kuću tijekom noći. | ||
- | * | + | * Prilikom kretanja kroz kuću tijekom noći (pr.odlazak na WC), ukućani više ne moraju razmišljati o uključivanju i isključivanju svjetla. U ovom slučaju bi se u svakoj prostoriji nalazio mikrokontroler koji bi upravljao osvjetljenjem u toj prostoriji. |
- | + | * Aplikacija koju korisnik koristi konstantno bi slala zvučne signale. Prilikom ulaska u prostoriju, mikrokontroler koji se nalazi u toj prostoriji primat će zvučne signale s mobitela i uključiti svjetlo. Kada korisnik napusti prostoriju mikrokontroler će prestat primati zvučne signale i zbog toga će se svjetlo isključiti. Istom logikom, svjetlo u idućoj prostoriji će se upaliti i ostat upaljeno dok se korisnik nalazi u njoj. | |
- | Prilikom kretanja kroz kuću tijekom noći (pr.odlazak na WC), ukućani više ne moraju razmišljati o uključivanju i isključivanju svjetla. U ovom slučaju bi se u svakoj prostoriji nalazio mikrokontroler koji bi upravljao osvjetljenjem u toj prostoriji. | + | * Ovaj primjer mogao bi biti i rješenje za problem senzorike u WC-u ( svjetlo bi bilo upaljeno sve dok je korisnik u wc-u, bez potrebe za detekcijom pokreta). |
- | + | ||
- | * | + | |
- | + | ||
- | Aplikacija koju korisnik koristi konstantno bi slala zvučne signale. Prilikom ulaska u prostoriju, mikrokontroler koji se nalazi u toj prostoriji primat će zvučne signale s mobitela i uključiti svjetlo. Kada korisnik napusti prostoriju mikrokontroler će prestat primati zvučne signale i zbog toga će se svjetlo isključiti. Istom logikom, svjetlo u idućoj prostoriji će se upaliti i ostat upaljeno dok se korisnik nalazi u njoj. | + | |
- | + | ||
- | * | + | |
- | + | ||
- | Ovaj primjer mogao bi biti i rješenje za problem senzorike u WC-u ( svjetlo bi bilo upaljeno sve dok je korisnik u wc-u, bez potrebe za detekcijom pokreta). | + | |
====== Korisnici projekta ====== | ====== Korisnici projekta ====== | ||
Redak 29: | Redak 21: | ||
1. Razviti Android aplikaciju | 1. Razviti Android aplikaciju | ||
- | * | + | * slati zvučne signale visoke frekvencije za paljenje/gašenje i regulaciju osvjetljenja |
- | + | ||
- | slati zvučne signale visoke frekvencije za paljenje/gašenje i regulaciju osvjetljenja | + | |
2. Uspostaviti komunikaciju između mobitela i mikrokontrolera | 2. Uspostaviti komunikaciju između mobitela i mikrokontrolera | ||
- | * | + | * koristiti zvučnik i mikrofon |
+ | * osmisliti protokol za komunikaciju (uključi, isključi, smanji, povećaj) | ||
+ | * odabrati modulaciju kojom ćemo modulirati zvučni signal | ||
- | koristiti zvučnik i mikrofon | + | 3. Analiza primljenih signala na mikrokontrolerima |
- | * | + | * Prema primljenom zvučnom signalu upravljati rasvjetom |
- | osmisliti protokol za komunikaciju (uključi, isključi, smanji, povećaj) | + | ====== Resursi ====== |
- | * | + | Sustav za pametnu rasvjetu sastoji se od tri podsustava: |
- | odabrati modulaciju kojom ćemo modulirati zvučni signal | + | 1. Podsustav za slanje zvuka |
- | 3. Analiza primljenih signala na mikrokontrolerima | + | * pametni telefon Samsung Galaxy S7 |
+ | * zvučnik | ||
- | * | + | 2. Podsustav za primanje zvuka |
+ | |||
+ | * Arduino UNO | ||
+ | * senzor zvuka VMA309 | ||
+ | |||
+ | 3. Podsustav za izvršenje | ||
+ | |||
+ | * relej VMA406 | ||
+ | * žarulja | ||
- | Prema primljenom zvučnom signalu upravljati rasvjetom | ||
====== Ograničenja ====== | ====== Ograničenja ====== | ||
Kako bi korisnik upravljao rasvjetom, mora uvijek imati mobitel sa sobom. (ALI ionako danas nigdje ne idemo bez mobitela, čak ni u WC :) ) | Kako bi korisnik upravljao rasvjetom, mora uvijek imati mobitel sa sobom. (ALI ionako danas nigdje ne idemo bez mobitela, čak ni u WC :) ) | ||
+ | |||
+ | Sustav radi na visokim frekvencijama, međutim zbog ograničenja opreme nije ostvarena komunikacija na frekvencijama nečujnim za ljudsko uho (otprilike 18kHz). Stabilna komunikacija ostvarena je na maksimalno 15kHz. Mikrofon dobro prima signale do 17kHz, a za više frekvencije je odziv nestabilan. Mobitel šalje signale iznad 15kHz veoma tiho, te je zbog toga domet ograničen pa je za demonstraciju korišten zvučnik. | ||