Slijede razlike između dviju inačica stranice
2018:marko_kovacic:projektni_zadatak [2018/06/14 09:42] msimunic stvoreno |
2018:marko_kovacic:projektni_zadatak [2018/06/14 10:20] msimunic |
||
---|---|---|---|
Redak 1: | Redak 1: | ||
====== Svrha projekta ====== | ====== Svrha projekta ====== | ||
- | Ovaj jednostavan alarmni sustav služi za detekciju provale i obavještavanje korisnika o provali. Namijenjen je zaštiti prostora odvojenih od stambenog prostora kao što su garaža i radiona. Za komunikaciju između dijelova sustava koristi se komunikacija radiovalovima ili RF komunikacija. Zbog toga sustav ima relativno malu cijenu i jednostavnu implementaciju. To ga čini mogućim rješenjem za zaštitu prostora u kojoj se ne sprema velika vrijednost, ali bi korisnik i dalje htio osigurati svoju imovinu. U tom slučaju skupi alarmni sustavi nisu isplativi, pa bi ovakav sustav mogao biti pravi izbor. | + | Ovaj jednostavan sustav služi za upravljanje rasvjetnim tijelom. Omogućuje korisniku da daljinski ili s udaljenog mjesta uključi ili isključi rasvjetno tijelo te daje informaciju o trenutnom stanju rasvjetnog tijela. Za komunikaciju između raznih dijelova sustava koristi se TCP/IP protokol sa SSL enkripcijom i neka od komunikacijskih mreža koje podržavaju TCP/IP komunikaciju poput IEEE 802.11 (WiFi) ili IEEE 802.3 (Ethernet). Zbog TCP/IP SSL komunikacije sustav je robustan i informacijski siguran usporedivo sa svim suvremenim računalnim komunikacisjkim protokolima korištenim za pristup Internetu. Unatoč robusnosti, sustav je dovoljno malen i jednostavan da može raditi kao ugrađeno računalo bez ljudskog nadzora. |
====== Korisnici projekta ====== | ====== Korisnici projekta ====== | ||
- | Stanari kuće, stanari stana | + | Stanari kuće, stanari stana, vlasnici vikendica, stanari koji nemaju lagan pristup prekidaču za svijetlo u spavaćoj sobi. |
====== Ciljevi projekta ====== | ====== Ciljevi projekta ====== | ||
- | - Omogućiti korisniku aktivaciju i deaktivaciju alarma. | + | * Ostvariti daljinski upravljač za rasvjetno tijelo |
- | * Upravljanje alarmom putem daljinskog upravljača koji mora biti jednostavan i malih dimenzija. | + | * Upogoniti razvojnu pločicu Onion Omega |
- | * Omogućavanje gašenja lokalne signalizacije putem tipke | + | * Ostvariti TCP/IP konekciju Omega pločice na Blynk server i komunikaciju sa servisom |
- | - Nadzor prostorije izvan životnog prostora | + | * Kreirati aplikaciju za Omegu na Android pametnom telefonu za upravljanje jednim rasvjetnim tijelom |
- | * Osigurati brzu i efikasnu reakciju sustava na detekciju provale | + | * Isprogramirati uvjetno upravljanje rasvjetnim tijelom i implementirati na Omegi |
- | - Upozoravanje korisnika o provali u tijeku | + | * Upogoniti razvojnu pločicu Arduino Uno sa Ethernet Shield-om |
- | * Signalizirati provalu lokalno u stambenom prostoru korisnika | + | * Ostvariti TCP/IP konekciju Arduino pločice na Blynk server i komunikaciju sa servisom |
- | * Obavijestiti korisnika o provali putem aplikacije na mobitelu | + | * Kreirati aplikaciju za Arduino na Android pametnom telefonu za upravljanje jednim rasvjetnim tijelom |
====== Resursi ====== | ====== Resursi ====== | ||
- | * Arduino Nano (2 komada) | + | * Arduino |
- | * Arduino Uno | + | * Arduino Ethernet Shield |
- | * Arduino Ethernet Shield R3 | + | |
- | * dva para RF odašiljača i prijamnika | + | |
- | * Pushover aplikacija | + | |
* LED dioda | * LED dioda | ||
- | * protoboard (2 komada) | + | * električni vodići za spajanje (žice za protoboard) |
- | * tipka | + | |
* otpornici (2 komada) | * otpornici (2 komada) | ||
+ | * pametni telefon | ||
====== Ograničenja ====== | ====== Ograničenja ====== | ||
- | Mogući problemi mogu se javiti kod određivanja dometa jedinica koja se nalazi u prostoru koji se štiti. RF komunikacija je osjetljiva na prepreke u prostoru i one mogu biti velika nepogodnost u implementaciji sustava. Trenutna konfiguracija sustava može detektirati samo otvaranje vrata, pa bi bila potrebna ugradnja senzora koji bi detektirao pokret. | + | Nedostatak ovog sustava je (ipak) relativno visoka potrošnja energije pa je potrebno napajanje snage 1 W. \\ Potrebna je WiFi ili Ethernet mreža sa konekcijom na Intrnet dostupna 24/7. |
====== Vlastiti zadatak ====== | ====== Vlastiti zadatak ====== | ||
- | Moj zadatak bio je konfigurirati obavještajnu jedinicu u stambenom prostoru. Zahtjevi su bili da kao ulaz u svoju jedinicu trebam primiti poruku oblika {2, 2, 2} i na izlazu iz jedinice sukladno primljenoj poruci paliti i gasiti crvenu LED-icu i poslati obavijest preko Pushover sustava. Na jedinicu sam trebao dodati dva komunikacijska modula. Jedan komunikacijski modul je prijemnik RF signala frekvencije 433 MHz, dok drugi komunikacijski modul čini Ethernet shield za povezivanje na Internet i slanje obavijesti na Pushover aplikaciju. | + | Moj zadatak je bio napisati Ardino program koji izvršava željenu logiku i potrebne zadatke za ostvrenje cilja ovog projekta. \\ Najprije je bilo potrebno izraditi mobilnu aplikaciju za upravljanje rasvjetom. To je implementirano unutar Blynk aplikacije na pametnom telefonu. Zatim je bilo potrebno proučiti Blynk knjižnicu za Arduino. Da bi cijeli sustav funkcionirao, bilo je potrebno programirati logiku za sinkronizaciju tri virtualna upravljača jednog rasvjetnog tijela i dojavu trenutnog stanja prema Blynk servisu odnosno našoj mobilnoj aplikaciji. |
- | Prijam i obrada dospjelog RF signala bila je jednostavna, pošto je samo bilo potrebno provjeriti dali je dospjela poruka jednaka poruci {2, 2, 2}. Zatim, kada se utvrdi da je dospjela poruka uistinu s takvim sadržajem, pristupa se Ethernet potprogramu. Taj potprogram preko Pushover sustava šalje unaprijed pripremljeni tekst poruke na Pushover aplikaciju instaliranu na pametni telefon vlasnika štićenog prostora. Bilo je potrebno napraviti vlastiti račun na Pushover web stranici, te tako dobiti niz od 30 znakova koji predstavljaju sredstvo korisničke identifikacije. Potom se definira unutra Pushover stranice korisnički projekt u kojem se navodi koji će medij slati podatke na Pushover server. Potom se za tu definiciju dobije drugi niz od 30 znakova koji se naziva apitoken. Ta dva niza se zatim unesu na odgovarajuća mjesta u potprogramu. Nakon što je zaprimljena poruka da je alarm aktiviran, dolazi do treperenja crvene LED-ice i slanja poruke na Pushover aplikaciju. Kako bi se isključilo treptanje LED-ice, te time omogućilo da jedinica može zaprimati nove zahtjeve za alarmom, bilo je potrebno dodati tipku koja će obavljati tu zadaću. | + | ====== Komunikacija među podsustavima ====== |
- | ====== Komunikacija s ostalim podsustavima ====== | + | Sustav ima tri dijela, od koji su dva dijela dostupna korisniku i inženjeru. Nedostupan dio je Blynk server i servis negdje na Internetu. \\ Dostupni su pametni telefon (aplikacija) i Arduino (izvršitelj). Svi međusobno komuniciraju pomoću TCP/IP protokola. |
- | + | ||
- | Tri dijela sustava (stambena jedinica, štićena jedinica i daljinski upravljač) komuniciraju RF vezom putem slanja poruka koje se sastoje od tri ista znaka. Različit znak se šalje od daljinskog upravljača do štićene jedinice i od štićene jedinice do stambene jedinice. Komunikacija između Ethernet Shielda i Arduino Uno platforme ostvarena je pomoću SPI serijske komunikacije. | + | |
- | + | ||
- | ====== Komunikacija s vanjskim sustavima ====== | + | |
- | + | ||
- | Spajanje na Internet ostvareno je pomoću Arduino Ethernet Shielda na Arduino Uno platformi. Svrha spajanja na Internet je obavještavanje korisnika o provali putem notifikacije. Za to se koristi Pushover aplikacija koja omogućuje jednostavno slanje notifikacija na jedan ili više mobilnih telefona. | + | |