Korisnički alati

Site alati


2018:zeljka_mirosavljevic:cijeli_projektni_zadatak

Razlike

Slijede razlike između dviju inačica stranice

Poveznica na ovu usporedbu

Starije izmjene na obje strane Starija izmjena
Novija izmjena
Starija izmjena
Novija izmjena Novije izmjene na obje strane
2018:zeljka_mirosavljevic:cijeli_projektni_zadatak [2018/06/13 23:56]
zmirosavljevic
2018:zeljka_mirosavljevic:cijeli_projektni_zadatak [2018/06/14 03:31]
zmirosavljevic
Redak 23: Redak 23:
  
 Nedovoljno brzo ažuriranje glasovnih zapisa prilikom promjene cijena i mjesta na kojima se nalazi proizvod. \\ Nemogućnost instaliranja aplikacije na iOS uređaje. \\ Glasnoća zvučnih zapisa može oštetiti sluh. \\ Nepoznavanje alata i programskih jezika koji se koriste izradu i dizajniranje Android aplikacije. Nedovoljno brzo ažuriranje glasovnih zapisa prilikom promjene cijena i mjesta na kojima se nalazi proizvod. \\ Nemogućnost instaliranja aplikacije na iOS uređaje. \\ Glasnoća zvučnih zapisa može oštetiti sluh. \\ Nepoznavanje alata i programskih jezika koji se koriste izradu i dizajniranje Android aplikacije.
 +
 +====== Ciljana skupina ======
 +
 +Provedeno je malo istraživanje potencijalnih korisnika našeg sustava.
 +
 +Prema podacima iz izvješća o osobama s invaliditetom u Hrvatskoj 2016. godine od oštećenja vida pati 17 377 ljudi, odnosno svaki 250. stanovnik Hrvatske od čega je 3326 osoba slijepo na oba oka. Prezbiopija ili starosna dalekovidnost dio je prirodnog procesa starenja oka. Počinje se javljati u ranim četrdesetim godinama. Prema popisu stanovništva iz 2011. godine je u Hrvatskoj bilo 4 284 889 stanovnika od čega čak 2 258 187 stariji od 40 godina što čini 52.7% stanovništva koji podliježu starosnoj dalekovidnosti. Upravo osobe koje imaju problema s vidom prilikom svakodnevne kupovine u dućanima teško ili nikako ne mogu pročitati cijenu proizvoda, informacije s deklaracije ili čak prepoznati o kojem se proizvodu radi. Cilj ovog projekta je projektirati sustav koji će slijepim, slabovidnim te osobama sa slabijim vidom pomoći prilikom kupovine. Ideja je da se na police gdje se sada nalaze papirići s cijenama i barkodovima doda RFID (Radio-frequency identification) oznaka koja sadrži jedinstveni broj proizvoda. Uređajem koji je projektiran moguće je takvu oznaku očitati nakon čega se na slušalice reproducira glasovna poruka koja sadrži osnovne informacije o proizvodu te lokaciju proizvoda. Uređaj se može bluetooth komunikacijom spojiti s pametnim telefonom pa se glasovna poruka reproducira i na njemu te se preko cijelog zaslona velikim fontom ispisuju osnovne informacije o proizvodu i cijena. Iz ranije navedenih podatak vidi se da je broj potencijalnih korisnika velik, a važno je naglasiti da sustav mogu koristi svi.
  
 ====== Projektiranje sustava ====== ====== Projektiranje sustava ======
Redak 79: Redak 85:
 <font 13pt/​Arial,​Helvetica,​sans-serif;;#​333333;;​white>​Prvo je bilo potrebno povezati i ostvariti komunikaciju u sustavu (Arduino Duemilanove,​ RFID čitača, Bluetooth HC-06 modula i DFPlayer mp3 modula) koristeći rezultate projektnih zadataka kolegice i kolega iz grupe. Inicijalizacija Bluetootha ostvarena je naredbom BT.begin (Baudrate) u kojoj kao argument upisujemo brzinu slanja informacija. Na osnovu dohvaćenog ID-a, podatak se šalje Bluetooth komunikacijom do mobilnog uređaja i ispisuje na Bluetooth terminal HC-05. Prije toga potrebno je mogućiti Bluetooth vezu na mobilnom uređaju i instalirati Bluetooth terminal HC-05.</​font>​ <font 13pt/​Arial,​Helvetica,​sans-serif;;#​333333;;​white>​Prvo je bilo potrebno povezati i ostvariti komunikaciju u sustavu (Arduino Duemilanove,​ RFID čitača, Bluetooth HC-06 modula i DFPlayer mp3 modula) koristeći rezultate projektnih zadataka kolegice i kolega iz grupe. Inicijalizacija Bluetootha ostvarena je naredbom BT.begin (Baudrate) u kojoj kao argument upisujemo brzinu slanja informacija. Na osnovu dohvaćenog ID-a, podatak se šalje Bluetooth komunikacijom do mobilnog uređaja i ispisuje na Bluetooth terminal HC-05. Prije toga potrebno je mogućiti Bluetooth vezu na mobilnom uređaju i instalirati Bluetooth terminal HC-05.</​font>​
  
-<font 13.0pt/​Arial,​Helvetica,​sans-serif;;​inherit;;​white>​Sljedeće,​ dizajnirati Android aplikaciju. Bilo je potrebno izraditi aktivnost AboutProjectActivity. Zadatak aktivnosti je prikaz korisničkog sučelja programa i omogućavanje interakcije korisnika s aplikacijom.</​font> ​ Kroz padajući izbornik moguće je pokrenuti prikaz informacija o projektu i slika članova tima. Pritiskom na „O projetku“ pokreće se <font inherit/​inherit;;​black;;​inherit>​ProjectAboutActivity kojem je zadatak prikazivanje dizajna definiranog u activity_project_about.xml</​font><​font inherit/​inherit;;​black;;​inherit>​.</​font><​font inherit/​inherit;;​black;;​inherit>​Prikaz teksta ostvaren je oznakom <​TextView>​.</​font><​font inherit/​inherit;;​black;;​inherit>​Masno otisnut tekst //​(engl.//</​font>//<​font inherit/​inherit;;​black;;​inherit>​bold</​font>//<​font inherit/​inherit;;​black;;​inherit>//​)//​ ostvaren je oznakom</​font><​font inherit/​inherit;;​black;;​inherit><​b>​.</​font><​font inherit/​inherit;;​black;;​inherit>​U res direktoriju bilo je potrebno razraditi izgled samog sučelja. Prikaz slika ostvaren je oznakom</​font><​font inherit/​inherit;;​black;;​inherit><​ImageView>,​ a slike je najprije potrebno dodati u direktorij res/​drawable.</​font><​font inherit/​inherit;;​black;;​inherit>​Raspored komponenti na zaslonu ostvaren je</​font><​font inherit/​inherit;;​black;;​inherit><​LinearLayout></​font><​font inherit/​inherit;;​black;;​inherit>​raspoređivačem.</​font>​ \\ <font inherit/​inherit;;​black;;​inherit>​Izraditi ikonu aplikacije u activity_product_info_input.xml.</​font>​+<font 13.0pt/​Arial,​Helvetica,​sans-serif;;​inherit;;​white>​Sljedeće,​ dizajnirati Android aplikaciju. Bilo je potrebno izraditi aktivnost AboutProjectActivity. Zadatak aktivnosti je prikaz korisničkog sučelja programa i omogućavanje interakcije korisnika s aplikacijom.</​font> ​ Kroz padajući izbornik moguće je pokrenuti prikaz informacija o projektu i slika članova tima. Pritiskom na „O projetku“ pokreće se <font inherit/​inherit;;​black;;​inherit>​ProjectAboutActivity kojem je zadatak prikazivanje dizajna definiranog u activity_project_about.xml</​font><​font inherit/​inherit;;​black;;​inherit>​.</​font><​font inherit/​inherit;;​black;;​inherit>​Prikaz teksta ostvaren je oznakom <​TextView>​.</​font><​font inherit/​inherit;;​black;;​inherit>​U res direktoriju bilo je potrebno razraditi izgled samog sučelja. Prikaz slika ostvaren je oznakom</​font><​font inherit/​inherit;;​black;;​inherit><​ImageView>,​ a slike je najprije potrebno dodati u direktorij res/​drawable.</​font><​font inherit/​inherit;;​black;;​inherit>​Raspored komponenti na zaslonu ostvaren je</​font><​font inherit/​inherit;;​black;;​inherit><​LinearLayout></​font><​font inherit/​inherit;;​black;;​inherit>​raspoređivačem.</​font>​ \\ <font inherit/​inherit;;​black;;​inherit>​Izraditi ikonu aplikacije u activity_product_info_input.xml.</​font>​
  
 <font 13.0pt/​Arial,​Helvetica,​sans-serif;;​inherit;;​inherit>​Kako bi se slijepim, slabovidnim i osobama sa slabijim vidom olakšalo rukovanje aplikacijom napravila sam da cijeli zaslon</​font><​font 13.0pt/​inherit;;​inherit;;​inherit>//​(engl. layout)// na aplikaciji predstavlja veliki gumb tako da se pritiskom na zaslon pokreće govorno pretraživanje proizvoda na akciji i informacija o traženom proizvodu.</​font>​ <font 13.0pt/​Arial,​Helvetica,​sans-serif;;​inherit;;​inherit>​Kako bi se slijepim, slabovidnim i osobama sa slabijim vidom olakšalo rukovanje aplikacijom napravila sam da cijeli zaslon</​font><​font 13.0pt/​inherit;;​inherit;;​inherit>//​(engl. layout)// na aplikaciji predstavlja veliki gumb tako da se pritiskom na zaslon pokreće govorno pretraživanje proizvoda na akciji i informacija o traženom proizvodu.</​font>​
2018/zeljka_mirosavljevic/cijeli_projektni_zadatak.txt · Zadnja izmjena: 2023/06/19 18:11 (vanjsko uređivanje)