Ovo je stara izmjena dokumenta!
Pametni ventili za postojeće klasične radijatore u kući koji reguliraju temperaturu u prostorijama prema želji (postavkama) ili navici stanara.
Npr. Navečer se sve prostorije prestaju grijati osim sobe za spavanje, i to na nekoj blagoj temperaturi. Ujutro nakon tuširanja pali se radijator na kojem se suše ručnici. Poslije ručka pali se radijator na kojem se suše krpe od suđa.
Svrha sustava je prepoznati navike stanara i prema tome osigurati dovoljno ugode u stanu i pritom uštedjeti maksimalno energije, pogotovo u slabo termički izoliranim prostorijama.
Sustav omogućava podešavanje svakog radijatora (njegove temperature) prema postavkama ili navikama stanara, meteorološkim uvjetima, željenoj količini uštede ili potrošene energije.
Sustav sam otvara/zatvara ventile na radijatorima i time regulira temperaturu pojedinog radijatora u određeno vrijeme (unaprijed podešeno ili trenutno odabrano na web sučelju sustava, a time regulira i temperaturu prostorije u kojoj se taj radijator nalazi.
Detekcija osoba u prostoriji (senzori za pokret, np. kod sustava za podešavanje rasvjete), sustav za kontrolu grijanja.
Opisati s kojim drugim sustavima izravno komunicira te za koje sustave pretpostavlja da dijeli podsustave. Na primjer:
Sustav brige o zdravlju ukudana izravno komunicira sa sustavima za rasvjetu, grijanje/hlađenje/ventilaciju, za brigu o hrani.
Očekuje se da de podsustave za
detekciju unutarnje i vanjske temperature dijeliti sa sustavima grijanja/hlađenja/ventilacije i energetskim sustavom,
detekciju količine osvijetljenosti dijeliti sa sustavom za rasvjetu…
Treba opisati na koji se način očekuje da de ukudani komunicirati s ovim sustavom. N ije dovoljno opisati samo oblike (glas, dodir, ….) i načine (govor, funkcionalne tipkovnice i displeji, računalni zaslon, geste, …) komunikacije, nego i kako konkretno teče interakcija . Na primjer:
Sustav za održavanje ispravnosti kudanskih uređaja u idealnom slučaju uopde nede komunicirati s ukudanima. Minimum komunikacije se odnosi na tekstualni izvještaj o obavljenim popravcima. U načelu bi stanje ispravnosti uređaja za koje se brine stavljao na raspola ganje svim ostalim sustavima u kudi. Oni de komunicirati s ukudanima o činjenic i da neki uređaj ne radi i još nije popravljen u trenutku kad to ukudanima bude važno znati. Očekuj u se situacije u kojima ukudani trebaju odlučiti kako i kada de se neki uređaj popravljati. Tu potrebu ovog sustava, on bi trebao dojaviti „upravitelju posluge (majordomu)“ koji de od ukudana dobiti odgovore i dostaviti ih sustavu …
Drugi primjer:
Sustav za upravljanje rasvjetom de od ukudana primati izravno naredbe preko funkciona lnih tipki u prostoriji i daljinskih upravljača. Govorne naredbe nede primati izravno ved preko „upraviteljice rasvjete (Lucije)“…
Opisati kako de se potencijalnim korisnicima, investitorima ili proizvođačima sustava prezentira ti rad sustava. Uz svaku od funkcionalnosti potrebno je i navesti primjer situacije u kojoj je ta funkcionalnost praktična . Primjer:
Na primjer:
Sustav za rasvjetu:
pali i gasi rasvjetu u prostorijama kako se ukudani kredu kroz njih. Ukudani se više ne t rebaju opteredivati paljenjem i gašenjem svjetla, a dolazi i do uštede energije. upravlja rasvjetom da zavara provalnike. U vrijeme odlaska na godišnji odmor, vlasnik uključuje ovaj modul ponašanja da bi kojim dodatno zaštitio kudu .
mijenja intenzitet u ovisnosti o razini osvijetljenosti u prostoriji . Kuda uzima u obzir utjecaj vanjskog osvjetljenja da bi osigurala komfor i izbjegla nepotrebno trošenje električne energije.
mijenja intenzitet i raspored upaljenih svjetiljki ovisno o aktivnosti korisnika … pr elazi u štedljivi rad kad postoji ograničena opskrba električn om energijom … prelazi u poseban način rada u izvanrednim situacijama…
upravlja vanjskom rasvjetom …
upravlja dekorativnom rasvjetom…