Korisnički alati

Site alati


2018:mihaela_ivankovic:projektni_zadatak

Razlike

Slijede razlike između dviju inačica stranice

Poveznica na ovu usporedbu

Starije izmjene na obje strane Starija izmjena
Novija izmjena
Starija izmjena
2018:mihaela_ivankovic:projektni_zadatak [2018/04/06 17:20]
mivankovic
2018:mihaela_ivankovic:projektni_zadatak [2023/06/19 18:11] (trenutno)
Redak 1: Redak 1:
 ====== Svrha projekta ====== ====== Svrha projekta ======
  
-1.  Omogućiti upravljanje rasvjetom pomoću mobitela.+1. Omogućiti upravljanje rasvjetom pomoću mobitela.
  
   * Korisnik koji se nalazi u prostoriji može putem Android aplikacije, bez ustajanja i korištenja prekidača, regulirati svjetlo. Putem Android aplikacije šalju se zvučni signali viših frekvencija koje prima mikrokontroler priključen na osvjetljenje. S obzirom na primljeni signal, mikrokontroler upravlja svjetlom u prostoriji.   * Korisnik koji se nalazi u prostoriji može putem Android aplikacije, bez ustajanja i korištenja prekidača, regulirati svjetlo. Putem Android aplikacije šalju se zvučni signali viših frekvencija koje prima mikrokontroler priključen na osvjetljenje. S obzirom na primljeni signal, mikrokontroler upravlja svjetlom u prostoriji.
  
-2.  Omogućiti lakše kretanje korisnika kroz kuću tijekom noći.+2. Omogućiti lakše kretanje korisnika kroz kuću tijekom noći.
  
   * Prilikom kretanja kroz kuću tijekom noći (pr.odlazak na WC), ukućani više ne moraju razmišljati o uključivanju i isključivanju svjetla. U ovom slučaju bi se u svakoj prostoriji nalazio mikrokontroler koji bi upravljao osvjetljenjem u toj prostoriji.   * Prilikom kretanja kroz kuću tijekom noći (pr.odlazak na WC), ukućani više ne moraju razmišljati o uključivanju i isključivanju svjetla. U ovom slučaju bi se u svakoj prostoriji nalazio mikrokontroler koji bi upravljao osvjetljenjem u toj prostoriji.
Redak 19: Redak 19:
 ====== Ciljevi projekta ====== ====== Ciljevi projekta ======
  
-1.  Razviti Android aplikaciju+1. Razviti Android aplikaciju
  
   * slati zvučne signale visoke frekvencije za paljenje/​gašenje i regulaciju osvjetljenja   * slati zvučne signale visoke frekvencije za paljenje/​gašenje i regulaciju osvjetljenja
  
-2.  Uspostaviti komunikaciju između mobitela i mikrokontrolera+2. Uspostaviti komunikaciju između mobitela i mikrokontrolera
  
   * koristiti zvučnik i mikrofon   * koristiti zvučnik i mikrofon
-  * osmisliti protokol za komunikaciju (uključi, isključi, smanji, povećaj) +  * osmisliti protokol za komunikaciju (uključi, isključi)
-  * odabrati modulaciju kojom ćemo modulirati zvučni signal+
  
-3.  Analiza primljenih signala na mikrokontrolerima+3. Analiza primljenih signala na mikrokontrolerima
  
   * Prema primljenom zvučnom signalu upravljati rasvjetom   * Prema primljenom zvučnom signalu upravljati rasvjetom
 +
 +
 +====== Resursi ======
 +
 +Sustav za pametnu rasvjetu sastoji se od tri podsustava:
 +
 +1. Podsustav za slanje zvuka
 +
 +  * pametni telefon Samsung Galaxy S7
 +  * zvučnik
 +
 +2. Podsustav za primanje zvuka
 +
 +  * Arduino UNO
 +  * senzor zvuka VMA309
 +
 +3. Podsustav za izvršenje
 +
 +  * relej VMA406
 +  * žarulja
 +
  
 ====== Ograničenja ====== ====== Ograničenja ======
  
 Kako bi korisnik upravljao rasvjetom, mora uvijek imati mobitel sa sobom. (ALI ionako danas nigdje ne idemo bez mobitela, čak ni u WC :) ) Kako bi korisnik upravljao rasvjetom, mora uvijek imati mobitel sa sobom. (ALI ionako danas nigdje ne idemo bez mobitela, čak ni u WC :) )
 +
 +Sustav radi na visokim frekvencijama,​ međutim zbog ograničenja opreme nije ostvarena komunikacija na frekvencijama nečujnim za ljudsko uho (otprilike 18kHz). Stabilna komunikacija ostvarena je na maksimalno 15kHz. Mikrofon dobro prima signale do 17kHz, a za više frekvencije je odziv nestabilan. Mobitel šalje signale iznad 15kHz veoma tiho, te je zbog toga domet ograničen pa je za demonstraciju korišten zvučnik.
 +
 +====== Vlastita uloga na projektu ======
 +
 +Najprije sam s zajedno s kolegicom Ivonom Lončar razmatrala kakav sustav za komunikaciju visokom frekvencijom koristiti. Sudjelovala sam u osmišljanju i dizajnu aplikacije za pametni telefon. Odabrala sam komponente koje treba koristiti odnosno pripremila hardverski sustav. Na prijemnoj strani sam inicijalizirala Arduino kako bi komunicirao sa senzorom zvuka. Filtar u prijemniku koji treba detektirati točno određenu frekvenciju implementirala sam softverski. U tu svrhu sam na Arduinu izvela Goertzelov algoritam kojeg sam morala prilagoditi Arduinovom programskom jeziku i uvjetima u kojima se naš sustav nalazi. Napravila sam protokol prema kojem prijemnik raspoznaje koji način rada je korisnik na aplikaciji odabrao. Odabrala sam i spojila izvršni podsustav, i implementirala da Arduino preko releja upravlja paljenjem/​gašenjem žarulje, u ovisnosti o tome detektira li se željena frekvencija i u kojem je sustav načinu rada. Na kraju sam s kolegicom testirala cjelokupni sustav, uz različite frekvencije i udaljenosti,​ te istražila mogućnosti za njegovim poboljšanjem.
 +
  
 ====== Komunikacija s ostalim podsustavima ====== ====== Komunikacija s ostalim podsustavima ======
 +
 +"​Pametno svjetlo"​ sastoji se od tri podsustava. Prvi podsustav predstavlja pametni telefon kao odašiljač koji šalje signale visoke frekvencije. Drugi podsustav prima signale, a njega čine senzor zvuka koji sadrži mikrofon te Arduino mikrokontroler koji interpretira primljene signale. Ovisno o primljenim signalima, podešava se treći podsustav koji predstavlja rasvjetu.
 +
 +Prvi i drugi podsustav međusobno komuniciraju bežično odnosno putem zvuka, dok se veza unutar podsustava ostvaruje serijski.
 +
  
 ====== Komunikacija s vanjskim sustavima ====== ====== Komunikacija s vanjskim sustavima ======
  
-Ne predviđa se izravna komunikacija s vanjskim sustavima.+"​Pametno svjetlo"​ osmišljena je kao samostalna jedinica i nije ovisna ni o kakvim ​vanjskim sustavima.
  
-Drugi podsustavi u kući mogu prenijeti poruku primljenu telefonom i slično. 
  
-====== ​Plan projekta ​======+====== ​  ​======
  
  
2018/mihaela_ivankovic/projektni_zadatak.1523028004.txt.gz · Zadnja izmjena: 2023/06/19 18:10 (vanjsko uređivanje)