Korisnički alati

Site alati


2018:zeljka_mirosavljevic:cijeli_projektni_zadatak

Razlike

Slijede razlike između dviju inačica stranice

Poveznica na ovu usporedbu

Starije izmjene na obje strane Starija izmjena
Novija izmjena
Starija izmjena
2018:zeljka_mirosavljevic:cijeli_projektni_zadatak [2018/06/14 01:10]
zmirosavljevic
2018:zeljka_mirosavljevic:cijeli_projektni_zadatak [2023/06/19 18:11] (trenutno)
Redak 23: Redak 23:
  
 Nedovoljno brzo ažuriranje glasovnih zapisa prilikom promjene cijena i mjesta na kojima se nalazi proizvod. \\ Nemogućnost instaliranja aplikacije na iOS uređaje. \\ Glasnoća zvučnih zapisa može oštetiti sluh. \\ Nepoznavanje alata i programskih jezika koji se koriste izradu i dizajniranje Android aplikacije. Nedovoljno brzo ažuriranje glasovnih zapisa prilikom promjene cijena i mjesta na kojima se nalazi proizvod. \\ Nemogućnost instaliranja aplikacije na iOS uređaje. \\ Glasnoća zvučnih zapisa može oštetiti sluh. \\ Nepoznavanje alata i programskih jezika koji se koriste izradu i dizajniranje Android aplikacije.
 +
 +====== Ciljana skupina ======
 +
 +Provedeno je malo istraživanje potencijalnih korisnika našeg sustava.
 +
 +Prema podacima iz izvješća o osobama s invaliditetom u Hrvatskoj 2016. godine od oštećenja vida pati 17 377 ljudi, odnosno svaki 250. stanovnik Hrvatske od čega je 3326 osoba slijepo na oba oka. Prezbiopija ili starosna dalekovidnost dio je prirodnog procesa starenja oka. Počinje se javljati u ranim četrdesetim godinama. Prema popisu stanovništva iz 2011. godine je u Hrvatskoj bilo 4 284 889 stanovnika od čega čak 2 258 187 stariji od 40 godina što čini 52.7% stanovništva koji podliježu starosnoj dalekovidnosti. Upravo osobe koje imaju problema s vidom prilikom svakodnevne kupovine u dućanima teško ili nikako ne mogu pročitati cijenu proizvoda, informacije s deklaracije ili čak prepoznati o kojem se proizvodu radi. Cilj ovog projekta je projektirati sustav koji će slijepim, slabovidnim te osobama sa slabijim vidom pomoći prilikom kupovine. Ideja je da se na police gdje se sada nalaze papirići s cijenama i barkodovima doda RFID (Radio-frequency identification) oznaka koja sadrži jedinstveni broj proizvoda. Uređajem koji je projektiran moguće je takvu oznaku očitati nakon čega se na slušalice reproducira glasovna poruka koja sadrži osnovne informacije o proizvodu te lokaciju proizvoda. Uređaj se može bluetooth komunikacijom spojiti s pametnim telefonom pa se glasovna poruka reproducira i na njemu te se preko cijelog zaslona velikim fontom ispisuju osnovne informacije o proizvodu i cijena. Iz ranije navedenih podatak vidi se da je broj potencijalnih korisnika velik, a važno je naglasiti da sustav mogu koristi svi.
  
 ====== Projektiranje sustava ====== ====== Projektiranje sustava ======
Redak 37: Redak 43:
   * Bluetooth modul [[https://​www.olimex.com/​Products/​Components/​RF/​BLUETOOTH-SERIAL-HC-06/​resources/​hc06.pdf|HC-06]]   * Bluetooth modul [[https://​www.olimex.com/​Products/​Components/​RF/​BLUETOOTH-SERIAL-HC-06/​resources/​hc06.pdf|HC-06]]
  
-===== Arduino Duemilanove - Centralna jedinica =====+===== Arduino ​Uno/Duemilanove - Centralna jedinica =====
  
 Arduino Duemilanove je razvojna platforma zasnovana na [[http://​ww1.microchip.com/​downloads/​en/​DeviceDoc/​Atmel-42735-8-bit-AVR-Microcontroller-ATmega328-328P_Datasheet.pdf|ATmega328p]] mikrokontroleru. Ima 14 ulazno-izlaznih pinova (izvoda) od kojih 6 može biti iskorišteno za pulsno-širinsku modulaciju (engl. //​pulse-width modulation, PWM//), 6 analognih ulaza, kvarcni oscilator frekvencije 16MHz, USB konektor za spajanje s računalom, konektor za napajanje, ICSP ( In Circuit Serial Programming ) konektor te tipkalo za reset mikrokontrolera. Arduino Duemilanove je razvojna platforma zasnovana na [[http://​ww1.microchip.com/​downloads/​en/​DeviceDoc/​Atmel-42735-8-bit-AVR-Microcontroller-ATmega328-328P_Datasheet.pdf|ATmega328p]] mikrokontroleru. Ima 14 ulazno-izlaznih pinova (izvoda) od kojih 6 može biti iskorišteno za pulsno-širinsku modulaciju (engl. //​pulse-width modulation, PWM//), 6 analognih ulaza, kvarcni oscilator frekvencije 16MHz, USB konektor za spajanje s računalom, konektor za napajanje, ICSP ( In Circuit Serial Programming ) konektor te tipkalo za reset mikrokontrolera.
Redak 57: Redak 63:
 <font 26px/​inherit;;​inherit;;​inherit>​**Bluetooth HC-06 modul **</​font>​ <font 26px/​inherit;;​inherit;;​inherit>​**Bluetooth HC-06 modul **</​font>​
  
-Bluetooth HC-06 modul postiže serijski bežični prijenos podataka radne frekvencije od 2.4 GHz ISM koja se svrstava u najpopularniji frekvencijski pojas (tj. industrijski,​ znanstveni i medicinski pojas). Funkcija ovog modula je poslati serijskim bežičnim prijenosom podatke koje se pročitaju s RFID čitača na Arduino Duemilanove.+Bluetooth HC-06 modul postiže serijski bežični prijenos podataka radne frekvencije od 2.4 GHz ISM koja se svrstava u najpopularniji frekvencijski pojas (tj. industrijski,​ znanstveni i medicinski pojas). Funkcija ovog modula je poslati serijskim bežičnim prijenosom podatke koje se pročitaju s RFID čitača na Arduino Duemilanove ​te spojiti se na Android mobilnu aplikaciju. 
 + 
 +===== Shema spajanja sustava ===== 
 + 
 +{{:​2018:​karlo_siladi:​shema_sustava2.png?​nolink&​400x285}}{{:​2018:​karlo_siladi:​sustav_ozicenje.png?​nolink&​400x284}} 
 + 
 +====== Prototipno kućište ====== 
 + 
 +Uređaj je prenosiv pa je napajanje izvedeno baterijom nazivnog napona 9V. Napredak: punjive baterije, prekidač 
 + 
 +Za lakše rukovanje sustav je smješten u plastično kućište. Zbog malog dometa RFID čitača isti je postavljen izvan kućišta. Također izvan se nalaze i slušalice. 
 + 
 +{{:​2018:​karlo_siladi:​kuciste.jpg?​nolink&​300x400|kuciste.jpg}} 
 + 
 +====== Komunikacija s vanjskim sustavima ====== 
 + 
 +Uređaj se povezuje s mobilnom aplikacijom pomoću Bluetooth komunikacije. Napredak: koristiti BLE zbog manje potrođnje 
 + 
 +Ako dođe do greške prilikom povezivanja preko bluetooth veze, sustav može komunicirati izravno nakon očitavanja jedinstvenog koda proizvoda preko .mp3 modula odnosno reproducirati glasovni zapis s informacijama o proizvodu. Napredak: baza glasovnih zapisa na vanjskom poslužitelju. Snimanje zapisa na samom uređaju. 
 + 
 +====== Android aplikacija ====== 
 + 
 +===== Android Studio ===== 
 + 
 +Za izradu Android aplikacije potrebno je instalirati razvojni alat Android Studio. Najnovija verzija trenutno je 3.1.3. a dostupna je za preuzimanje na sljedećoj poveznici:​[[https://​developer.android.com/​studio/​|https://​developer.android.com/​studio/​]] . 
 + 
 +Detaljne upute za instalaciju razvojnog alata Android Studio 
 + 
 +[[https://​developer.android.com/​studio/​install|https://​developer.android.com/​studio/​install]]
  
 ====== Komunikacija s vanjskim sustavima ====== ====== Komunikacija s vanjskim sustavima ======
Redak 79: Redak 113:
 <font 13pt/​Arial,​Helvetica,​sans-serif;;#​333333;;​white>​Prvo je bilo potrebno povezati i ostvariti komunikaciju u sustavu (Arduino Duemilanove,​ RFID čitača, Bluetooth HC-06 modula i DFPlayer mp3 modula) koristeći rezultate projektnih zadataka kolegice i kolega iz grupe. Inicijalizacija Bluetootha ostvarena je naredbom BT.begin (Baudrate) u kojoj kao argument upisujemo brzinu slanja informacija. Na osnovu dohvaćenog ID-a, podatak se šalje Bluetooth komunikacijom do mobilnog uređaja i ispisuje na Bluetooth terminal HC-05. Prije toga potrebno je mogućiti Bluetooth vezu na mobilnom uređaju i instalirati Bluetooth terminal HC-05.</​font>​ <font 13pt/​Arial,​Helvetica,​sans-serif;;#​333333;;​white>​Prvo je bilo potrebno povezati i ostvariti komunikaciju u sustavu (Arduino Duemilanove,​ RFID čitača, Bluetooth HC-06 modula i DFPlayer mp3 modula) koristeći rezultate projektnih zadataka kolegice i kolega iz grupe. Inicijalizacija Bluetootha ostvarena je naredbom BT.begin (Baudrate) u kojoj kao argument upisujemo brzinu slanja informacija. Na osnovu dohvaćenog ID-a, podatak se šalje Bluetooth komunikacijom do mobilnog uređaja i ispisuje na Bluetooth terminal HC-05. Prije toga potrebno je mogućiti Bluetooth vezu na mobilnom uređaju i instalirati Bluetooth terminal HC-05.</​font>​
  
-<font 13.0pt/​Arial,​Helvetica,​sans-serif;;​inherit;;​white>​Sljedeće,​ dizajnirati Android aplikaciju. Bilo je potrebno izraditi aktivnost AboutProjectActivity. Zadatak aktivnosti je prikaz korisničkog sučelja programa i omogućavanje interakcije korisnika s aplikacijom.</​font> ​ Kroz padajući izbornik moguće je pokrenuti prikaz informacija o projektu i slika članova tima. Pritiskom na „O projetku“ pokreće se <font inherit/​inherit;;​black;;​inherit>​ProjectAboutActivity kojem je zadatak prikazivanje dizajna definiranog u activity_project_about.xml</​font><​font inherit/​inherit;;​black;;​inherit>​.</​font><​font inherit/​inherit;;​black;;​inherit>​Prikaz teksta ostvaren je oznakom <​TextView>​.</​font><​font inherit/​inherit;;​black;;​inherit>​U res direktoriju bilo je potrebno razraditi izgled samog sučelja. Prikaz slika ostvaren je oznakom</​font><​font inherit/​inherit;;​black;;​inherit><​ImageView>,​ a slike je najprije potrebno dodati u direktorij res/​drawable.</​font><​font inherit/​inherit;;​black;;​inherit>​Raspored komponenti na zaslonu ostvaren je</​font><​font inherit/​inherit;;​black;;​inherit><​LinearLayout></​font><​font inherit/​inherit;;​black;;​inherit>​raspoređivačem.</​font>​ \\ <font inherit/​inherit;;​black;;​inherit>​Izraditi ikonu aplikacije u activity_product_info_input.xml.</​font>​+<font 13.0pt/​Arial,​Helvetica,​sans-serif;;​inherit;;​white>​Sljedeće,​ dizajnirati Android aplikaciju. Bilo je potrebno izraditi aktivnost AboutProjectActivity. Zadatak aktivnosti je prikaz korisničkog sučelja programa i omogućavanje interakcije korisnika s aplikacijom.</​font> ​ Kroz padajući izbornik moguće je pokrenuti prikaz informacija o projektu i slika članova tima. Pritiskom na „O projetku“ pokreće se <font inherit/​inherit;;​black;;​inherit>​ProjectAboutActivity kojem je zadatak prikazivanje dizajna definiranog u activity_project_about.xml</​font><​font inherit/​inherit;;​black;;​inherit>​.</​font><​font inherit/​inherit;;​black;;​inherit>​Prikaz teksta ostvaren je oznakom <​TextView>​.</​font><​font inherit/​inherit;;​black;;​inherit>​U res direktoriju bilo je potrebno razraditi izgled samog sučelja. Prikaz slika ostvaren je oznakom</​font><​font inherit/​inherit;;​black;;​inherit><​ImageView>,​ a slike je najprije potrebno dodati u direktorij res/​drawable.</​font><​font inherit/​inherit;;​black;;​inherit>​Raspored komponenti na zaslonu ostvaren je</​font><​font inherit/​inherit;;​black;;​inherit><​LinearLayout></​font><​font inherit/​inherit;;​black;;​inherit>​raspoređivačem ​i omogućeno pomicanje zaslona gore-dolje oznakom <​ScrollView>​.</​font>​ \\ <font inherit/​inherit;;​black;;​inherit>​Izraditi ikonu aplikacije u activity_product_info_input.xml.</​font>​
  
 <font 13.0pt/​Arial,​Helvetica,​sans-serif;;​inherit;;​inherit>​Kako bi se slijepim, slabovidnim i osobama sa slabijim vidom olakšalo rukovanje aplikacijom napravila sam da cijeli zaslon</​font><​font 13.0pt/​inherit;;​inherit;;​inherit>//​(engl. layout)// na aplikaciji predstavlja veliki gumb tako da se pritiskom na zaslon pokreće govorno pretraživanje proizvoda na akciji i informacija o traženom proizvodu.</​font>​ <font 13.0pt/​Arial,​Helvetica,​sans-serif;;​inherit;;​inherit>​Kako bi se slijepim, slabovidnim i osobama sa slabijim vidom olakšalo rukovanje aplikacijom napravila sam da cijeli zaslon</​font><​font 13.0pt/​inherit;;​inherit;;​inherit>//​(engl. layout)// na aplikaciji predstavlja veliki gumb tako da se pritiskom na zaslon pokreće govorno pretraživanje proizvoda na akciji i informacija o traženom proizvodu.</​font>​
2018/zeljka_mirosavljevic/cijeli_projektni_zadatak.1528931401.txt.gz · Zadnja izmjena: 2023/06/19 18:10 (vanjsko uređivanje)