Korisnički alati

Site alati


2018:duje_musura:projektni_zadatak

Svrha projekta

Omogućiti korisnicima jednostavniju svakodnevnu brigu o biljkama neovisno o fizičkoj prisutnosti osobe. Sustav će omogućiti zalijevanje te osvježavanje biljke u ovisnosti o podacima o temperaturi, vlažnosti zraka i tla koje mjeri odgovarajućim senzorima.

Korisnici projekta

Sve osobe koje su stanari kuće ili stana sa pristupom Internetu.

Ciljevi projekta

  • Olakšati svakodnevnu brigu o biljkama neovisno o fizičkoj prisutnosti osobe
  • Napraviti autonomni sustav koji kontrolira navodnjavanje biljaka
  • Omogućiti opskrbu biljaka optimalnom količinom vode potrebne za razvoj navodnjavanjem tla
  • Omogućiti optimalnu vlažnost zraka kako bi se nadoknadili gubitci zbog evaporacije biljaka
  • Omogućiti potrebnu količinu svjetlosti za proizvodnju klorofila
  • Stvoriti povoljne uvjete strujanja zraka u svrhu odvođenja topline proizvedene žaruljom
  • Dizajniranje kućišta u kojem se nalazi biljka, spremnik s vodom i potrebno elektroničko sklopovlje
  • Procjena veličine spremnika s vodom ovisno o količini vode koju pumpa daje pri jednom zalijevanju

Resursi

  • Arduino Mega 2560
  • Arduino Ethernet shield
  • Pumpa za vodu AD20P
  • Senzor za mjerenje temperature i vlažnosti zraka DHT11
  • Senzor za mjerenje vlažnosti tla FC-28
  • 220 V AC lampa
  • Ventilator
  • Osvježivač zraka
  • LCD ekran
  • Arduino Desktop IDE
  • Laptop ili osobno računalo

Ograničenja

Sustav je u ovome trenutku primjenjiv samo na “biljke u teglama”.

Zadatak

Moj prvi dio zadataka bio je spojiti USB osvježivač zraka u postojeći sustav koji je do tada sadržavao senzor za mjerenje vlažnosti tla, pumpu za zalijevanje i ventilator. Namjena osvježivača je ovlaživanje zraka zbog čega je u sustavu pozicioniran ispred ventilatora kako bi se na taj način biljci omogućila optimalna vlažnost zraka prikladnim strujanjem zraka. U automatskom načinu rada sustava osvježivač se pokreće ovisno o vrijednosti senzora vlažnosti zraka. Ukoliko je vlažnost zraka manja od programski definiranog praga, osvježivač će se tada pokrenuti i osigurati biljci potrebnu količinu vlage. Za provjeru ispravnosti rada komponente, bitno je napomenuti da osvježivač mora biti u kontaktu s vodom inače se neće pokrenuti, bez obzira na to što mu je dovedeno napajanje.

Sljedeći dio mog zadatka uslijedio je kada je cijeli sustav bio fizički implementiran. Izradio sam web stranicu kojom se jednostavnim klikom upravlja pojedinim komponentama sustava, odnosno vodenom pumpom, ventilatorom, osvježivačem zraka te lampom. Ovakav način rada sustava prikladan je ukoliko osoba primjerice želi zalijevati biljku iz udobnosti vlastitog kauča bez potrebe za ustajanjem. U okviru projekta napravljena je tek jednostavno dizajnirana web stranica koja upravlja komponentama, a za ljepše dizajniranu web stranicu bilo bi prikladno odabrati neki drugi razvojni sustav osim Arduina koji bi mogao dovoljno brzo učitavati primjerice slike, animacije i videozapise sa SD kartice na kojoj je pohranjen HTML kod.

Rezultat

Rezultat rada je funkcionalan sustav za potpunu brigu o biljkama u kućanstvu. Kao tim smo dobili bolje razumijevanje korištenja Arduino razvojnog sustava te uvid u sve njegove mogućnosti i nedostatke. Također smo usavršili znanja u spajanju elektroničkih komponenti, programiranju mikrokontrolera te izradi web stranice. Za poboljšanje samog sustava mogao bi se koristiti neki drugi razvojni sustav bolji od Arduina koji bi mogao podržati ljepše dizajniranu web stranicu te bi se mogla provesti izrada PCB-a u svrhu rješavanja problema broja žica. Daljnjim razvojem sustava bila bi moguća njegova primjena i na veće poljoprivredne površine.

2018/duje_musura/projektni_zadatak.txt · Zadnja izmjena: 2023/06/19 18:11 (vanjsko uređivanje)