Korisnički alati

Site alati


2018:marko_kovacic:projektni_zadatak

Svrha projekta

Ovaj jednostavan sustav služi za upravljanje rasvjetnim tijelom. Omogućuje korisniku da daljinski ili s udaljenog mjesta uključi ili isključi rasvjetno tijelo te daje informaciju o trenutnom stanju rasvjetnog tijela. Za komunikaciju između raznih dijelova sustava koristi se TCP/IP protokol sa SSL enkripcijom i neka od komunikacijskih mreža koje podržavaju TCP/IP komunikaciju poput IEEE 802.11 (WiFi) ili IEEE 802.3 (Ethernet). Zbog TCP/IP SSL komunikacije sustav je robustan i informacijski siguran usporedivo sa svim suvremenim računalnim komunikacisjkim protokolima korištenim za pristup Internetu. Unatoč robusnosti, sustav je dovoljno malen i jednostavan da može raditi kao ugrađeno računalo bez ljudskog nadzora.

Korisnici projekta

Stanari kuće, stanari stana, vlasnici vikendica, stanari koji nemaju lagan pristup prekidaču za svijetlo u spavaćoj sobi.

Ciljevi projekta

  • Ostvariti daljinski upravljač za rasvjetno tijelo
  • Upogoniti razvojnu pločicu Onion Omega
  • Ostvariti TCP/IP konekciju Omega pločice na Blynk server i komunikaciju sa servisom
  • Kreirati aplikaciju za Omegu na Android pametnom telefonu za upravljanje jednim rasvjetnim tijelom
  • Isprogramirati uvjetno upravljanje rasvjetnim tijelom i implementirati na Omegi
  • Upogoniti razvojnu pločicu Arduino Uno sa Ethernet Shield-om
  • Ostvariti TCP/IP konekciju Arduino pločice na Blynk server i komunikaciju sa servisom
  • Kreirati aplikaciju za Arduino na Android pametnom telefonu za upravljanje jednim rasvjetnim tijelom

Resursi

  • Arduino
  • Arduino Ethernet Shield
  • LED dioda
  • električni vodići za spajanje (žice za protoboard)
  • otpornici (2 komada)
  • pametni telefon

Ograničenja

Nedostatak ovog sustava je (ipak) relativno visoka potrošnja energije pa je potrebno napajanje snage 1 W.
Potrebna je WiFi ili Ethernet mreža sa konekcijom na Intrnet dostupna 24/7.

Vlastiti zadatak

Moj zadatak je bio napisati Ardino program koji izvršava željenu logiku i potrebne zadatke za ostvrenje cilja ovog projekta.
Najprije je bilo potrebno izraditi mobilnu aplikaciju za upravljanje rasvjetom. To je implementirano unutar Blynk aplikacije na pametnom telefonu. Zatim je bilo potrebno proučiti Blynk knjižnicu za Arduino. Da bi cijeli sustav funkcionirao, bilo je potrebno programirati logiku za sinkronizaciju tri virtualna upravljača jednog rasvjetnog tijela i dojavu trenutnog stanja prema Blynk servisu odnosno našoj mobilnoj aplikaciji.

Komunikacija među podsustavima

Sustav ima tri dijela, od koji su dva dijela dostupna korisniku i inženjeru. Nedostupan dio je Blynk server i servis negdje na Internetu.
Dostupni su pametni telefon (aplikacija) i Arduino (izvršitelj). Svi međusobno komuniciraju pomoću TCP/IP protokola.

2018/marko_kovacic/projektni_zadatak.txt · Zadnja izmjena: 2023/06/19 18:11 (vanjsko uređivanje)